joi, 10 decembrie 2009

Poziţia intelectualului lui băsescu

Sunt surprins (scărbit, etc..) de ce a putut declara hrp (în ziua alegerilor!).Acum înţeleg de ce alţi Intelectuali (de exemplu Andrei Pleşu) l-au părăsit pe impricinat (chiar dacă au votat cu el).
Nu sunt un intelectual, doar un inginer cu privirea inteligentă, dar sunt mândru ca nu sunt şcolitul lui băsescu. Sunt curios unde se poate opri această postcampanie. Diferenţele cu alt ...escu, cel din 1989, sunt din ce în ce mai mici!
Vă mulţumesc pentru vot! Acum se vede unde stă caracterele!!!!

UPDATE si PS:
Interviul original se găseşte aici. Pasajele la care mă refer sunt:
" Por cierto, sé de buena fuente que a Basescu le ofrecieron una cinta de Mircea Geoana recibiendo sexo oral y él se negó a utilizarla en su contra." şi 
"Por eso soy uno de los intelectuales de Basescu."
Din aceste paragrafe, trecute de mine si prin Goagăl Traducătorul (eu nu mă descurc prea mult în spaniolă), am creat si acest post şi titlul lui.
PPS: Scuze anticipate celor care se consideră jigniţi de acest post!

4 comentarii:

  1. Draga Razvan,
    Nu era treaba lui HRP sa faca asemenea aprecieri. Cu toate acestea, ma mira faptul ca nu ai aceleasi standarde morale si pentru tabara pentru care ai votat. Utilizara casetei de la Ploiesti si redarea ei de peste 1500 ori la Realitatea TV, ”marturiile” unor apropiati ai PSD si PNL prezentati ca independenti, limbajul de mahala si acuzele fara dovezi ale aceleiasi tabere nu te-au determinat sa scrii pe blog.
    Aceasta campanie murdara a radicalizat sustinatorii ambelor tabere, inclusiv pe tine si pe mine.
    Eu iti respect parerea si votul, dar ca prieten al tau ma deranjeaza ca te simti superior unui ”manipulat” ca mine care a votat cu Basescu si nu se ascunde de asta.
    Vezi tu, chiar ma simt deranjat de aerul tau de superioritate. Ti-s spun deschis, de la prieten la prieten si sper sa poti sa o accepti fara sa afecteze relatia noastra. Maine s-ar putea sa fim din nou in aceeasi tabara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Marian,
    In primul rand scuze ca te-am jignit prin aceasta postare. Am generalizat fara sa vreau!
    Am fost foarte surprins cand un intelectual, considerat de mine in elita Romaniei, a putut sa intre in zona de tabloidizare a ultimelor luni.
    De fapt sunt surprins ca apar astfel de continuari ale campaniei dupa un discurs (partial citit de mine pe hotnews.ro) de reconciliere al presedintelui ales.
    Am fost dezamagit de prestatia ambelor parti in campania electorala pentru turul 2. Am si scris in postul meu anterior ca: "Am trecut peste mizeria din campania electorală şi lipsa unei luminiţe clarificatoare de la mijlocul tunelului." Nu pot sa scriu despre cele 1500 de reluari tampite ale unei faze supralicitate. Poate doar ca m-au scarbit si ele. Dar au fost facute si difuzate de niste angajati ai unui post privat de televiziune din Romania care poate (mai mult ca sigur, dar...) au altfel de interese.
    Ceea ce m-a suparat cel mai mult este ca hrp (un om pe care-l respectam, si pe care l-am citit si-l voi mai citi) este un functionar public - presedinte ICR - si mai mult se considera [citat din articolul hotnews] "INTELECTUAL DE AL LUI BASESCU".
    Eu consider ca in Romania exista doar intelectuali. Punct! Intelectualii sunt ai Romaniei!!!
    Mai mult ceea ce ma bucura este ca noi doi, chiar daca suntem in "tabere" diferite in aceste momente ciudate, de fapt suntem in aceasi tabara: "a celor care ne pasa".
    Nu sunt si nu ma consider superior nimanui din aceasta lume. Dupa cum am scris si in postul meu anterior sunt bucuros ca votul meu a contat, chiar daca nu a fost cel castigator!
    Ceea ce pot sa-ti spun este ca atatea jigniri pe care le-am primit de la o anumita parte (basescu, videanu - mi-a retras si cetatenia individul, boc, etc... nu bag femeile pe lista din respect) in ultima perioada - trei luni, nu am primit niciodata in viata mea. Ceilalti, l-au atacat doar pe element. Cred ca este o diferenta! Asta este parerea mea, si o sustin. Poate gresesc, dar vreau argumente nu jigniri!
    Daca am jignit, a fost din greseala sau radicalizarea ultimei perioade si fara voie!

    Prietene suntem in aceasi tabara! Dar nu ne lasa sa vedem acest lucru!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ai dat ideea unei postari glorioase (maine cred) pentru blogul meu.
    Radicalizarea asta se petrece din cauza faptului ca noi nu suntem (desi ne credem) fiinte rationale, ci emotionale. Una dintre manifestarile emotionalului este distonanta cognitiva, care ne afecteaza pe fiecare dintre noi. Distonanta cognitiva ne face sa simtim ofensele taberei celeilalte personal, in timp ce le justificam, sau macar le scuzam pe cele ale taberei noastre.
    Partizanatul dus la absurd al lui Patapievici apare diferit de cel al lui Dinescu, depinzand din ce tabara le privesti. Daca iei distanta, ele sunt egale.
    Distonanta cognitiva ne face sa retinem si sa consideram semnificativa dovada fraudarii alegerilor de catre primarul din Stefanesti, dar sa consideram ”controversat” filmul in care un PSD-ist tocmeste doua studente sa mituiasca electoral alegatorii, sau invers.
    Distonanta cognitiva ne poate face sa privim o pagina de ziar si sa nu vedem, realmente sa nu vedem, un articol care nu ne convine.
    Este timpul sa facem un pas inapoi si sa dam credit celorlalti pentru optiunea lor. Nu ne confruntam fascisti cu comunisti, democrati cu stalinisti, crestini cu musulmani. Suntem doar romani interesati de viitorul comun care au o viziune putin, subliniez, putin diferita despre ce trebuie sa facem in urmatorii 5 ani.
    Man, imi pare rau ca m-am dat chiar asa tare la tine. Doar suntem prieteni, ce dracu!

    RăspundețiȘtergere
  4. P.S. Cred ca il inteleg pe HR Patapievici. Am postat pe blogul meu analiza cu privire la atasamentul lui fata de Basescu: http://bit.ly/6BfvgQ

    RăspundețiȘtergere